UX Nedir

UX Nedir? Kapsamlı Rehber

Share on linkedin
Share on email
Share on print
Kullanıcı deneyimi (UX) , bir kullanıcının bir ürün, sistem veya hizmetle nasıl etkileşim kurduğu ve deneyimlediğidir. Kapsamlı rehberimiz ve UX hakkında tüm detayları keşfedin
Kullanıcı deneyimi (UX) , bir kullanıcının bir ürün, sistem veya hizmetle nasıl etkileşim kurduğu ve deneyimlediğidir. Kapsamlı rehberimiz ve UX hakkında tüm detayları keşfedin
İçindekiler

UX Nedir? Kapsamlı Rehber

UX Nedir

Bazı kişiler için UX, kullanıcı deneyiminin tamamı anlamına gelir, ancak bazıları “UX” değil, bunun “CX” (müşteri deneyimi) olduğunu söyleyecektir.

Bazıları UX’in gerçekten sadece UI’ye (kullanıcı arayüzü) eşit olduğunu düşünüyor.

Bazıları “UX” in tamamen dijital ürünlere atıfta bulunduğunu söylüyor, ancak bir takım uzmanlar bir kullanıcının deneyiminin dijital ve dijital olmayan tüm temas noktalarını kapsadığını söylüyor.

Bazıları UX’in öncelikle kullanılabilirlikle ilgili olduğunu söylüyor, diğerleri ise UX’in daha çok kullanıcı duyguları hakkında olduğunu söylüyor.

Bu durum çok kafa karıştırıcı. UX uzmanı olanlara bile.

“UX” terimi, kullanıcıları ve teknolojiyi içeren herhangi bir şeye ve her şeye eklenecek giderek anlamsız bir etiket haline geldi.

Artık Mobil UX, Çevik UX, Lean UX ve Enterprise UX var.

Yol boyunca bir yerde kullanılabilirlik testi, UX testi haline geldi.

Her şeyi UX ile etiketleme ihtiyacı, roller için de geçerli.

Bir web tasarımcısı artık bir UX tasarımcısı veya şüphesiz eskisi ile aynı şeyi yapıyor olsalar bile bir UX / UI tasarımcısıdır ( Belki de daha iyi bir maaş alma beklentisiyle bu yapılıyor).

“(UX) terimini icat ettim çünkü insan arayüzünün ve kullanılabilirliğinin çok dar olduğunu düşündüm. Endüstriyel tasarım grafikleri, arayüz, fiziksel etkileşim ve kılavuz dahil olmak üzere, kişinin sistemle ilgili deneyiminin tüm yönlerini ele almak istedim. O zamandan beri terim o kadar çok yayıldı ki anlamını yitirmeye başladı.”

Don Norman, “Kullanıcı Deneyimi” teriminin mucidi

UX kavramı en çok akıllı telefonlar, bilgisayarlar, yazılımlar ve web sitelerinde kullanılıyor.

Bu nedenle, UX yalnızca oldukça yeni bir alan değil, aynı zamanda değişken bir alan – teknolojideki gelişmeler, yeni etkileşim türleri ve kullanıcı tercihleri ​​nedeniyle hızla değişiyor.

Günümüzde markaların müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamak ve sıkıntılarını gidermek için hızlı ve basit yollar istediği bir sır değil.

UX’in bu kadar önemli olmasının nedenide bu aslında.

Bu teknolojileri kullansanız da kullanmasanız da en basitinden çalıştığınız şirketin büyük olasılıkla bir web sitesi vardır.

Bu web sitenizi kullanışlı ve kullanımı kolay değilse potansiyel müşteriler sizi 1 saniye bile doldurmadan terk edeceklerdir.

Aslında, çoğu web sitesi ziyaretçisi, bir sayfayı açtıktan sonra bir dakika içinde ayrılmak isteyip istemediklerine karar verir.

1. Kullanıcı deneyimi (UX) tasarımı nedir?

UX tasarımı, bir şirketin ürününe, sistemine veya hizmetine yönelik algıları, duyguları ve etkileşimleri dahil olmak üzere son kullanıcının genel deneyimine odaklanır.

Sevdiğiniz bir web sitesi veya uygulamayı düşünün. Hangi yönleri sizi onu sevmeye teşvik ediyor?

Alakalı bilgileri toplama kolaylığı?

Tek bir tıklamayla ürünü satın alma?

Yarın teslim etme seçeneği?

Müşteri temsilcisinin sorularınızı ne kadar çabuk yanıtladığı mı?

Şimdi birde bu web sitesini oluşturan insanları düşünün.

Amaçları neydi?

Sevdiğiniz özelliklere sahip bir site oluşturmaya çalışıyorlardı!

“Kullanımı kolay”, “ihtiyaç duyduğunuz bilgileri etkili bir şekilde sunan”, “acı noktalarınıza” veya “endişelerinize” göre uyarlanmış “işinizi görecek eylemleri yapmanıza olanak tanıyan” bir site.

Interaction Design Foundation‘a göre UX tasarımı, “kullanıcılara anlamlı ve alakalı deneyimler sağlayan” ürünler yaratmakla ilgilidir.

UX tasarımında birkaç farklı kategori bulunur.

1. Etkileşim Tasarımı

UX tasarımının bir alt kümesi Interaction Design/etkileşim tasarımıdır (IxD ). Bir kullanıcı ve bir ürün arasındaki etkileşimi konu alır.

Bu etkileşimin amacı ve kullanıcı için hoş olması ile ilgilenir.

2. Görsel Tasarım

Görsel tasarımda içerik üreticiler kullanıcı deneyimini geliştirmek için illüstrasyonlar, fotoğraflar, tipografi, alan, düzenler ve renkler kullanır.

Başarılı bir görsel tasarıma sahip olmak için; denge, alan ve kontrast gibi sanatsal tasarım ilkeleri çok önemlidir.

Renk, şekil, boyut ve diğer unsurlar da görsel tasarımı etkiler.

3. Kullanıcı Araştırması

Kullanıcı araştırması/User Research, UX tasarımının  ana unsurudur.

Kullanıcı araştırmasında, şirketlerin müşterilerinin ve kullanıcılarının ne istediği, neye ihtiyaç duyduğu araştırıp belirlenir.

Özünde, web siteniz bir sorunu çözmelidir ve bu nedenle bu, kullanıcılarınızın tam olarak neye ihtiyacı olduğunu belirlemede önemli bir adımdır.

Araştırma yapmadan, tasarımlarınız sadece tahminlerden ibarettir.

4. Bilgi Mimarisi

Tasarımcılar, kullanıcıların bilgileri kolayca bulabilmesi için içeriği yapılandırmak ve etiketlemek için Information Architecture/bilgi mimarisini kullanır.

Bilgi mimarisi web sitelerinde, akıllı telefonlarda, uygulamalarda ve hatta gittiğimiz fiziksel yerlerde kullanılır.

Kullanım kolaylığı ve keşfedilebilirlik, bilgi mimarisinin iki önemli faktörüdür, bu nedenle UX tasarımıyla oldukça yakından ilgilidir.

İstanbul Metro haritasını düşünün. Bu harita insanların bir yerden diğerine nasıl gideceklerini anlamalarına yardımcı olan harika bir bilgi mimarisi örneğidir.

Bilgi Mimarisi Enstitüsü’ne göre, “Başkaları için bir şeyler yapıyorsanız, bilgi mimarisini uyguluyorsunuzdur.”

2. UX Tasarımı Kriterleri

Anlamlı ve değerli bir kullanıcı deneyimi aşağıda yer alan kriterlerden meydana gelir.

ux tasarımı nedir
Kaynak: www.usability.gov
  1. Useful/İşe yarar

    Uygulayansanız, körü körüne yöneticiler tarafından çizilen çizgileri boyamaktan memnun olmamalısınız.

    Ürünlerinizin ve sistemlerinizin yararlı olup olmadığını soracak cesaret ve yaratıcılığa sahip olmalı, daha yararlı olan yenilikçi çözümleri tanımlamak için bilginizi kullanmalısınız.

  2. Usable/Kullanılabilir

    Kullanım kolaylığı yaşamsal önemini korumaktadır ve yine de insan-bilgisayar etkileşiminin arayüz merkezli yöntemler ve perspektifleri web tasarımının tüm boyutlarına hitap etmemektedir.

    Kısacası kullanılabilirlik gerekli ama tek başına yeterli değil.

  3. Desirable/Arzu edilir

    Verimlilik arayışımız, imaj, kimlik, marka ve duygusal tasarımın diğer unsurlarının gücü ve değeri ile desteklenmelidir.

  4. Findable/Bulunabilir

    Kullanıcıların ihtiyaç duyduklarını bulabilmeleri için kolay gezinilebilir web siteleri ve konumlandırılabilir nesneler tasarlamaya çalışmalıyız.

  5. Accessible/Erişilebilir

    Binalarımızda asansörler ve rampalar olduğu gibi, web sitelerimiz de engelliler için erişilebilir olmalıdır (Dünya nüfusun %10’undan fazlası engellidir). Bugün, engelliler için yapacağınız özelleştitmeler iyi bir uygulama olmasının dışında yapılacak etik bir şey.

  6. Credible/Güvenilir

    Tasarım öğelerimiz  kullanıcılar tarafından güvenilir bulunmalı, anlattığımız hikayeye inandıracak unsurlara sahip olmalı.

  7. Valuable/Değerli

    Tasarımlarımız destekçilerimize değer katmalıdır.

    Örneğin kar amacı gütmeyen kuruluşlar için, kullanıcı deneyimi misyonu ilerletmelidir.
    Kar amacı güden bir kuruluşa bir iş yapıyorsanız, yaptığınız iş, kar hanesine katkıda bulunmalı ve müşteri memnuniyetini artırmalıdır.

Bu ilkeler, UX tasarım sürecinin her aşamasında size yol gösterecektir. Aşağıda bu aşamaların her birinin neyi gerektirdiğini inceleyelim.

3. UX Tasarım Süreci

UX tasarım sürecinin tipik olarak dikkate alınması gereken birkaç aşaması vardır.

UX tasarımı, tüm bu aşamalarda insan merkezli bir tasarım yaklaşımı benimser.

Bu yaklaşım tasarladığınız kişilerin ihtiyaçlarını göz önünde bulundurmak, karşılaştıkları sorunu çözmek için geniş bir çözüm yelpazesi bulmak, kullanıcıların test etmesi için prototipler tasarlamak ve son olarak kullanıcı için en iyi çözümü yerine koymakla ilgilidir.

Konuya kullanıcı açısından bakarsanız ve onları düşünerek tasarlarsanız, onların benimsemek isteyecekleri çözümler üretmiş olursunuz.

Tasarım sürecinin her aşamasına daha yakından bakalım.

1. Kullanıcınızın acı noktalarını anlayın

UX tasarımı, kullanıcı deneyimini iyileştirmekle ilgili olduğundan, ilk adımınız kullanıcıların zorluklarının ve beklentilerinin ne olduğunu bulmaktır. Sorunların ne olduğunu anladıktan sonra onlar için çözebilirsiniz.

Kullanıcı deneyimi tasarım sürecinin bu aşamasında, empatinin rolü oldukça büyük.

Çeşitli geçmişlerden gelen ve bu geçmişlerle farklı deneyimler getiren kullanıcı gruplarıyla çalışmalısınız.

Burada sizin işiniz, oldukları gibi davrandıklarını anlamaya çalışmak, bu davranışı değiştirmeye veya etkilemeye çalışmak değil, bu davranışların ürüne uyum sağlamasına çalışmaktır. 

Önerilen Yazı: Müşteri yolculuk haritası nedir? Nasıl oluşturulur?

Kullanıcı araştırmalarını toplamak için alabileceğiniz birkaç yaklaşım vardır.

Görüşmeler

Hedef kitlenizi anlamanın en iyi yollarından biri onlarla aynı odada olmaktır.

Kullanıcı görüşmeleri tipik olarak, ekibinizin üyeleri gözlemlerken mevcut bir site veya ürüne veya hatta bir rakibe göz atan bir kullanıcı grubunu gerektirir.

Bu şekilde, ekibiniz insanların bir web sitesi veya ürünle nasıl etkileşimde bulunduğunu izleyebilir ve gerçek zamanlı olarak geri bildirim toplayabilirsiniz.

Böylelikle sizin ve ekibinizin fark etmediği iyileştirme alanlarının ortaya çıkarılması sağlanacaktır.

Örneğin, kullanıcılar ana sayfanızdaki CTA düğmesini gözden kaçırıyor veya web sitesinde gezinmek için bir arama kutusu istiyorlar. Topladığınız bu geri bildirimleri tasarım sürecinize dahil edebilirsiniz.

Yüz yüze görüşmeler sizin için bir seçenek değilse, her zaman usertesting‘i kullanabilirsiniz.

Online Anketler

Görüşmeler küçük bir kullanıcı grubundan zengin içgörüler elde etmek için ideal olsa da, çevrimiçi anketler daha geniş bir kitleden geri bildirim almanın harika bir yoludur.

Anketler, hedef kitlenizin bir segmentine gönderilen bir dizi hedefli sorudan oluşur. Bu sorular, evet / hayır, çoktan seçmeli, onay kutusu, açılır liste, sıralama, sıralama ölçeği ve metin kutusu gibi çeşitli biçimlerde olabilir.

Çevrimiçi anketler genellikle formlar aracılığıyla dağıtılır ve ardından siz ve diğer paydaşların bunları inceleyebilmeniz için bir veri tabanında derlenir.

Günün sonunda tüm bunlar insanların söyledikleri olacaktır. İnsanlara güven olur mu? Tabii ki olmaz. Yanlış bildirimler, yanlış sonuçlar doğurur.

Bu yüzden eye-tracking ve elektroensefalogram gibi neuromarketing’in kullandığı medikal araçlar var. Aşağıdaki yazıya göz atın derim.

Önerilen yazı: Neuromarketing Araştırma Teknikleri

2. Personalar oluşturun

Artık tüm bu kullanıcı araştırmasına sahip olduğunuza göre, tüm bu araştırmaları özetlemek isteyeceksiniz.UX nedir

Kullanıcı/tüketici personaları oluşturmak, bunu yapmanın harika bir yoludur.

Personalar, ideal müşterilerinizin verilere ve araştırmaya dayalı yarı kurgusal temsilleridir.

Personalar, mevcut ve potansiyel müşterilerinizi daha iyi anlamanıza yardımcı olur, böylece ürünlerinizin yanı sıra hizmetlerinizi, içeriğinizi ve mesajlarınızı onların özel ihtiyaçlarını, davranışlarını ve endişelerini karşılayacak şekilde uyarlayabilirsiniz.

Bu veriye dayalı oluşturulmuş kişiler, ekibinizdeki herkesin tasarım süreci boyunca son kullanıcıyı anlamasına, hatırlamasına ve merkeze almasına yardımcı olur. Persona oluşturmak için aşağıdaki yazıya bakabilirsiniz.

Önerilen yazı: Persona Nedir?Nasıl oluşturulur?

3. Kullanıcı yolculuklarının haritasını çıkarın

Kullanıcıları farklı tiplerde kategorilere ayırabilseniz de, her kullanıcı benzersizdir.

Bu durum, farklı kullanıcıların sitenizle farklı şekillerde etkileşime gireceği anlamına gelir – aynı hedefe sahip olsalar bile.

Birine şirketinizde bir işe başvurmalarını isteyin. Bazıları ana sayfanıza gidebilir, gezinme çubuğunuzdan Kariyer seçeneğine tıklayabilir ve ardından iş ilanlarınıza göz atabilir. Diğerleri “şirketinizin adını” ve Google’da “kariyer” kelimesini aratabilir.

Amacınız, kullanıcılarınızın birincil hedeflerini belirlemek ve hedeflerini gerçekleştirebilmelerini sağlamaktır.

Bu nedenle, örneğin bir e-ticaret sitesinin, bir müşterinin bir satın alma işlemini tamamlamak isteyebileceği tüm farklı yolları belirlemesi ve sitelerinin her adımda bu adımları etkinleştirdiğinden emin olması gerekir.

Bir müşterinin bir masaüstü, tablet ve mobil cihazda bir satın alma işlemini tamamlayabilmesini sağlamak için işlevsellik sağlamak, planlamanız gereken senaryolardan sadece birkaçıdır.

Bu aşama için muhtemelen çok sayıda renkli post-it notuna ihtiyacınız olacak.

Müşteri/kullanıcı yolculuk haritası oluştumak için aşağıdaki yazıyı inceleyebilirsiniz.

Önerilen Yazı: Müşteri yolculuk haritası nedir? Nasıl oluşturulur?

4. Wireframe oluşturun

Artık kullanıcı yolculuklarını kağıt üzerinde belirlediğinize göre, bunları web sitesi taslakları ve prototipleriyle gerçek ürününüz üzerinde haritalamanın zamanı geldi.

Bir wireframe’i(şema), ürününüzün veya web sitenizin bir taslağı olarak düşünebilirsiniz.

Wireframe örneği: Sol tarafta şablon sağ tarafta ise uygulanmış hali

Web siteniz veya ürününüz için bir şema oluştururken, ana özelliklerinizi nasıl görüntülemek, alan ayırmak ve görüntüleri, içeriği sunmak istediğinizi ve bu düzenin, tasarım öğelerini tanıtmadan önce kullanıcının hedeflerine ulaşmasına nasıl yardımcı olduğunu (veya engellediğini) planlayabilirsiniz.

Bu aşamada ürününüzün işlevselliğini ve amaçlanan kullanıcı davranışını değerlendirmek, tasarım sürecinde çok ilerleyip zaman kaybetmeden önce, daha sonra dönüşüm veya satışların önüne geçebilecek potansiyel sorunları veya eksik özellikleri bulmanıza yardımcı olabilir.

Bu şekilde, kolayca değişiklik yapabilir, diğer paydaşlardan onay alabilir ve tasarım sürecinin bir sonraki aşamasına güvenle geçebilirsiniz.

Wireframeler karmaşıklık açısından değişir. Bazıları kalemle çizilmiş, diğerleri Sketch gibi yazılım araçlarıyla oluşturulmuş olabilir. 

5. Prototip oluşturmaya başlayın

Bir prototipi, kodlama başlamadan önce ürününüzün veya web sitenizin son taslağı olarak düşünün. Bu son sürüm değil, ancak son sürüme ürünü lansmandan önce tam olarak test edip yönetime ve diğer paydaşlara göstermenize yetecek kadar yakındır.

Bir wireframe’in aksine, bir prototip yazı tipi, resimler, simgeler ve renkler içerecektir.

Bununla birlikte, bu aşamada yapılacak en önemli şey estetiğe daha az ve daha çok kullanıcı akışına odaklanmaktadır.

Prototipler etkileşimli olacak ve size, kullanıcıların ve diğer paydaşların ürünün gerçek hayatta nasıl çalıştığını deneyimlemenize olanak tanıyacak.

Ödeme işleminizin çok fazla tıklama gerektirip gerektirmediği veya ana sayfanızda gezinmenin zor olup olmadığı gibi sorunları ortaya çıkarmak için bu aşamada daha fazla kullanıcı testi yapacaksınız.

Bu aşamada büyük olasılıkla gezinme ve diğer işlevleri deneyecek ve çok sayıda test yapacaksınız.

Bir prototip ve sonraki yinelemeler oluşturmak için Adobe XD, InVision veya ücretsiz Justinmind gibi özel bir araç kullanmanız gerekir.

Adobe XD ile hazırlanan bir prototip örneği

“Hiçbir ürün ada gibi değildir. Bir ürün, üründen daha fazlasıdır. Birbirine bağlı, entegre bir deneyimler bütünüdür. İlk amaçlardan nihai yansımalara, ilk kullanımdan yardım, hizmet ve bakıma kadar bir ürün veya hizmetin tüm aşamalarını düşünün. Hepsinin sorunsuz bir şekilde birlikte çalışmasını sağlayın. “

Don Norman, “Kullanıcı Deneyimi” teriminin mucidi

5. UX Çıktıları

UX çıktıları(UX Deliverables), UX tasarım sürecinin çeşitli çıktılarını temsil eder.

Tasarımcı ve ekip, bu çıktıları üretmeli ve bir iç ekibe ve dış müşterilere gözden geçirme için – tasarım sürecinde ya da proje tamamlandıktan sonra – sunmalıdır.

Gerçekleşen işin somut kayıtları olarak, UX çıktıları tasarım sürecinin kritik bir parçasıdır.

Bu çıktılar, UX tasarımcılarının tasarım fikirlerini ve bulgularını etkili bir şekilde iletmelerine yardımcı olur ve paydaşlara neden değişiklikler ve iyileştirmeler için öneriler yapıldığını açıklar.

1. Kullanıcı Araştırması

Kullanıcı ihtiyaçları, eğilimleri ve motivasyonları, farklı kullanıcı araştırması türleri aracılığıyla belirlenebilir.

Bu, kullanıcı testi oturumlarından ve odak gruplarından alınan nicel ve nitel verileri içerebilir. Kayıt akışları, ilk katılım süreci ve müşteri hizmetleri sorgularıyla ilgili geri bildirimleri ayrıntılandırabilir.

Amaç, hem sitede neyin işe yaradığına hem de neyin geliştirilebileceğine dair ayrıntılı bir analiz yapmak ve bunların hepsinin kullanıcılardan toplanan bilgilerle desteklenmesini sağlamaktır. Araştırmacılar, cihazlarını, web sitelerini veya uygulamalarını kimin kullanacağını doğru bir şekilde belirlemelerine yardımcı olmak için gerçek kullanıcı verilerine dayalı alıcı kişilikler oluşturabilir. Tasarımcılar, kullanıcı araştırması yoluyla kullanıcıyı anlar ve onunla empati kurar.

2. Rakip Değerlendirmesi

Rakiplerinizin güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirmek, kendi UX stratejinizi geliştirmenin bir yoludur.

Bunu yapmanın harika bir yolu, rakiplerinizin etkileşim tasarımını detaylandıran ve işinizin yararlanabileceği tehlikeler ve kaçırılan fırsatları nerede gördüğünüzün bir analizini sağlayan bir rekabet analiz raporu oluşturmaktır.

3. Etkileşim Tasarımı

Bir etkileşim tasarımı, bir prototip biçiminde gelebilir, böylece insanlar siteyle etkileşimlerin nasıl olacağını gözden geçirebilir – insanların temel görevleri nasıl tamamlayacağını, bilgi alacağını, bir ürünü nasıl kullanacağını, bilgi bulma akışını ve ne kadar kolay olduğunu göstererek ürün kullanmaktır.

Prototipinizin nihai ürüne olabildiğince benzer olmasını istemelisiniz, böylece onu oluşturmaya başlamadan önce tasarım departmanından onay alabilirsiniz.

4. Bilgi Mimarisi

IA(Information Architecture), bilgiyi alma ve anlaşılması kolay bir şekilde düzenleme sürecidir.

Büyük web siteleri için bu özellikle önemlidir, çünkü hangi içeriğin var olduğunu ve ziyaretçileriniz için mantıklı olacak şekilde nasıl düzenleneceğini anlamanız gerekir.

Adobe XD Blog: Bilgi mimarisi şeması örneği

Sonuç, bir içerik envanteri, önerilen gezinme şemasını içeren site haritası veya ziyaretçilerin bir sitede nasıl hareket ettiğini gösteren örnek kullanıcı akışları olabilir.

6. Kullanıcı Deneyimi Araştırması

Araştırma olmadan, kullanıcının neye ihtiyacı ve istediğini bilemez, tüm yapılanlar anlamsız bir hal alır.

UX araştırması, kullanıcıların ve ihtiyaç duydukları şeylerin araştırılmasıdır ve bu da UX tasarım sürecini bilgilendirir.

Şirketler ve tasarımcılar, kullanıcılar için neyin işe yaradığı ve neyin değiştirilmesi gerektiği konusunda belirli sonuçlara varmak için bu araştırmayı kullanır.

Şirketlerin ve tasarımcıların kullanıcı deneyimi araştırması yapmasının birkaç yolu vardır.

Kullanılabilirlik testi

Kullanılabilirlik testi, bir ürünün gerçek kullanıcılar üzerinde test edilerek ne kadar başarılı olduğunu değerlendirir. Şirketlere, bireylerin bir ürünü veya sistemi nasıl kullandığı ve bu ürün veya sistemin o kullanıcı için nasıl çalıştığı konusunda gerçek girdi sağlar. İki temel test yöntemi vardır.

Koridor kullanılabilirlik testi, şirketlerin ve araştırmacıların şirketinizi veya ürünlerinizi bilmeyen kullanıcılardan bilgi almaları için hızlı ve ucuz bir yoldur. Rastgele kişiler ürünleri kullanır ve deneyimleri hakkında geri bildirimde bulunur.

Uzaktan kullanılabilirlik testi, şirketlerin kullanıcılarla kendi doğal ortamlarında (evlerinde veya ofislerinde olduğu gibi) araştırma yapmasına olanak tanır. Bu testler, şirketin seçtiği herhangi bir şekilde yönetilebilir.

Kullanılabilirlik Test Araçları

Kullanılabilirlik testi araçları, araştırmacıların ve tasarımcıların kullanıcılardan doğru geri bildirimleri derlemesine ve ardından veriye dayalı değişiklikler yapmak için bu geri bildirimi analiz etmesine olanak tanır.

Sitenizin veya ürünün kullanımının ne kadar kolay olduğunu test etmenize yardımcı olabilecek bir araç arıyorsanız, şu seçeneklere göz atın:

Crazy Egg: Bu araç, şirketlerin web sitelerinde kullanıcıların tam olarak neye tıkladıklarını görmelerini sağlar.

Crazy Egg, coğrafi konum da dahil olmak üzere site ziyaretçilerinin tam olarak nereden geldiğini ve başka bir siteden yönlendirilip yönlendirilmediğini de kaydeder.

Hotjar: Bu araç, kullanıcı deneyimini iyileştirmenin yollarına genel bir bakış sağlamak için analitiği ve geri bildirimi birleştirir.

Bunu ısı haritaları, ziyaretçi oranları, dönüşüm hunileri ve daha fazlasını kullanarak yapar.

7. "UX" e değil, "UCD" ye odaklanın

UCD(User-centered design): Kullanıcı Merkezli Tasarım (veya bazılarının dediği gibi insan merkezli tasarım).

Kullanıcı merkezli tasarım, bir UX uzmanının ne yaptığını veya en azından yapması gerektiğini mükemmel bir şekilde özetler.

-Bunu sevdim! -Ben de! [Siz sevdiniz. Ama kullanıcı sevdi mi?]

UCD, bir tasarıma ilham vermek, etkilemek ve yönlendirmek için kullanıcı araştırmasını ve kullanıcı ihtiyaçlarının, gereksinimlerinin dikkate alımı ve uygulamasını kapsar.

UCD aynı zamanda pazardaki en önemli farklılaştırıcıdır.

Benzersiz satış noktanız veya gizli sosunuz olabilir. Bunu markanız aracılığıyla net bir şekilde iletmelisiniz.

Merkezinize birilerinin egosunun değil, insanı koyduğunuz UX tasarımlarına sahip olmanız dileği ile.

  • Hakkında

    Ajans Kayıt

    Kullanıcı Kayıt

    En Çok Okunanlar

    Markalar için

    Ajanslar için

Yorumunuzu bırakın
Yorum
İsim
E-posta

İlginizi Çekecek Yazılar

Sürdürebilir Başarı İçin Ajansara'ya Şimdi Kayıt Olun!

Şeffaf, Güvenilir ve Tarafsız Bir Platform

Hemen Teklif Alın!

1
2
3
4
Ajans Kategorisi

Ajans kategorisini seçmekle başlayın,

Hizmetler

İstediğiniz hizmeti seçin,

Önceki
Detaylar

Aradığınız hizmeti daha iyi anlamak istiyoruz,

Önceki
Devam
İletişim Bilgileri

Size ulaşmamız için iletişim bilgilerinize ihtiyacımız var

Gönder
Önceki